Pénzmesék óvodai és iskolai oktatóprogram

Bár az új NAT kiemelt fontosságú műveltségi területként kezeli a pénzügyi nevelést, azt csak 7. osztálytól vezeti be a tantervbe. (Ez igaz a jelenleg a szabadon felhasználható órakeret terhére tanítható Pénzügyi és gazdasági ismeretek I. tárgyra is, de igaz lesz a most még kidolgozás alatt álló Pénzügyi, gazdasági és vállalkozási ismeretek című tantárgyra is.)
Holott a gyerek már óvodás korától találkozik a pénzzel, így már ekkortól érik benyomások, már ekkor is alakulnak ki benne szabályok, minták, gondolkodási sémák. Mire a tantárgy keretében elkezd tanulni a pénzről, addigra ezek a sémák szinte teljességgel megszilárdulnak. Ezen szeretnénk szerzőnkkel, Himer Csillával változtatni. Olyan óvodai és iskolai programot tervezünk, amely
  • a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően közvetít ismereteket
  • elsősorban a tapasztalati tudásra helyezi a hangsúlyt (ha valahol, hát a pénz esetében ugyanis szó szerint zsebbe vágó, hogy gyakoroljuk is a tudást, ne csak elméletben szerezzük meg azt)
  • élményeken keresztül épít gondolkodási struktúrákat a gyerekek fejében
  • több műveltségi terület ismeretanyagát mélyíti el, illetve több kompetenciaterületet is megmozgat a tanulás során, vagyis egy összetett, komplex intelligenciaterületet vesz igénybe, alakít
A program (módszertannal, oktatási eszközökkel együtt) egyelőre még fejlesztés alatt áll, de már most keressük azon intézményekkel a kapcsolatot, amelyek szívesen részt vennének a program beindításában, csiszolásában, kipróbálásában.
Ha az Ön intézményében dolgozó pedagóguskollektívát is érdekli egy ilyen programban való részvétel, kérjük, jelezzék azt az info@penzmesek.hu emailcímen!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*